Friday, October 9, 2009

Aktiviti Bulan Ramadan

Ramadan kali ini sekali lagi disambut seorang diri ditempat orang..sedih dan sepi lah jugak. Nasib baik aktiviti-aktiviti di sini dapat melenyapkan semua tu sehingga tak rasa masa berlalu. Yang seronoknya apabila dapat membahagiakan golongan yang memerlukan. Kehadirian YB Aidan Wing dan Tuan Residen Miri ini sebahagian daripada sokongan mereka. Kepada ibu-ibu yang tabah ini terima kasih kerana turut bersama Mirifm, mereka memang kami undang khas untuk menjayakan program ini. semuga Ramadan ini memberikan sinar kebahagiaan buat semua.

Majlis rakaman raya ni berkonsepkan pondok-pondok yang terdiri daripada Pondok Etnik, Bahagian Kejuruteraan, Bahagian Rancangan dan Pentadbiran. Tak sangka begitu meriah jadinya. Macam-macam menu yang dihidangkan semuanya tanggungan persendirian. Tak ketinggalalan staf pun turut buat persembahan. Macam-macam bunyi keluar. Bagi saya okeylah tuh. Sekurang-kurang mereka berani mencuba. Lagi sumbang bunyi lagi lah pulak menghiburkan. Chewahhh yang dia orang tayang tu, kira menang hadiah lah tuh. Tapi da orang bukan ditempat pertama. Sajalah nak suka-suka dan beri semangat supaya lebih bekerjasama pada masa akan datang..

Dalam majlis yang lain pula, adik-adik ini diraikan di Hotel Mega, Miri. Mereka semua adalah dari PERYATIM. Macam biasa bila raya adik-adik ni agak mewah sedikit. Almaklum ramai yang nak bersedekah. Majlis tambah bererti dengan hadirnya YB Ahmad Lai bin Bujang, En Mohd Amin dari Petronas dan ramai lagi. Pengurusan Hotel Mega pun cukup memberi kerjasama dalam mengisi tanggungjawab sosial ini.




Sama-samalah kita doakan semuga adik-adik ini akan berjaya dalam pelajaran dan menjadi rakyat yang berguna satu hari nanti. Kesusahan hari ini tidak bererti kita akan terus susah untuk selama-lamanya.



2 comments:

IXORAROXI said...

amin!

fz said...

ix, teringat donation orang yang berjumlah RM50 dan RM500 semasa belajar dulu. Aduz syahdunya menerima.